Over onderwijs
Beroepsonderwijs voor de zorg is theoretisch en praktisch onderwijs dat voorbereidt op het uitoefenen van een beroep in de zorgsector.
Beter onderwijs door betere vragen
Vragen stellen tijdens de les helpt studenten in het beroepsonderwijs binnen de zorgsector om actief na te denken en leerstof beter te begrijpen. In dit artikel lees je hoe je als docent doelgerichte vragen kunt inzetten om betrokkenheid en inzicht te vergroten.
De kracht van coöperatief onderwijs
Coöperatief leren stelt studenten in staat om op een gestructureerde manier samen te werken en actief met lesstof bezig te zijn. Deze aanpak draagt bij aan zowel kennisontwikkeling als sociale interactie in het beroepsonderwijs.
Onredelijke pubers in de klas? Zo houd je het werkbaar
Pubers kunnen docenten in het onderwijs flink uitdagen. Met deze praktische aanpak behoud je rust én contact in de klas.
Actief leren: betekenisvol onderwijs dat studenten aanzet tot denken en doen
Actief leren zet studenten centraal in het onderwijsproces en versterkt hun betrokkenheid, samenwerking en leerprestaties. In dit artikel lees je hoe je dit in de praktijk toepast, welke voordelen het biedt en welke werkvormen je kunt gebruiken.
Think-pair-share: Studenten activeren in drie stappen
De Think-Pair-Share werkvorm helpt studenten in het zorgonderwijs om actief en gestructureerd na te denken, samen te werken en hun ideeën te delen. Deze methode bevordert interactie, reflectie en eigenaarschap zonder extra voorbereidingstijd van de docent.