Pagina niet gevonden
Sorry, we kunnen de pagina die je zoekt niet (meer) vinden.
Je kunt naar de (homepagina) gaan HOMEPAGINA

Onze laatste artikelen

‘Aansluiten op breinbehoeften zorgt meteen voor een andere les’

Na een saai hoorcollege stappen de studenten het leslokaal in. De les was nogal saai. Ze balen en zien er moe uit. Wat te doen? ‘Voor veel docenten is dit geen reden om hun programma aan te passen: je wilt toch je geplande lesstof behandelen’, schetst Van der Zwan. ‘Maar vanuit breinvriendelijk onderwijs zou je […]
Innovatie

‘ChatGPT dwingt je om je onderwijs onder de loep te nemen’

Prachtig geschreven opstellen en scripties zonder één spelfout: heeft de student hard gewerkt of het werk uitbesteed aan ChatGPT? ‘Sinds deze tool er is, maken veel studenten er inderdaad regelmatig gebruik van’, ziet docent en adviseur Barend Last, die veel schrijft en spreekt over onderwijsinnovatie, blended learning en AI. ‘Maar hulp is niet nieuw: er […]
De student centraal

‘Generatie Z lijkt zo zelfstandig, maar is dat nog niet’

Generatie Z is de moeilijkste om mee te werken, komt naar voren uit een Amerikaans onderzoek onder managers en bedrijfsleiders. Maar liefst 74 procent van de werkgevers vindt deze generatie moeilijker om mee te werken dan andere generaties. ‘De redenen kan ik wel raden, lacht senior adviseur en trainer James Smith van Youngworks: ‘Ze zijn […]

Werkplekleren in de zorg

De samensmelting van formeel en informeel leren Binnen werkplekleren bestaat geen rigide scheiding tussen formeel en informeel leren. Integendeel, deze twee vormen van leren vullen elkaar aan, waarbij formeel leren de kennisbasis biedt en informeel leren de toepassing in de praktijk mogelijk maakt. Het combineren van gestructureerde cursussen met realistische toepassing op de werkvloer is […]
Abonneren