Over de student centraal

Hoe kan je de student of professional blijven motiveren en in hun kracht zetten, ook op afstand?

Leervoorkeuren en hun toepassing in het beroepsonderwijs voor de zorgsector

Ontdek hoe het begrijpen van leervoorkeuren het beroepsonderwijs kan transformeren. Leer hoe je lesmethoden kunt afstemmen op diverse leerstijlen om de betrokkenheid en leerresultaten van studenten te maximaliseren.

Stress bij studenten in het beroepsonderwijs

In dit artikel leer je hoe je als docent studenten in het beroepsonderwijs kunt begrijpen en helpen bij het omgaan met stress. We bespreken oorzaken, signalen en effectieve strategieën om een ondersteunende leeromgeving te creëren.

Hoe motiveer je studenten intrinsiek?

Intrinsieke motivatie stimuleren bij studenten in het beroepsonderwijs vraagt om een zorgvuldige balans tussen autonomie, structuur en een leergerichte aanpak. Ontdek hoe je als docent kunt bijdragen aan langdurige motivatie en betere leerresultaten.
Stagebegeleiding

Leer begeleidend beoordelen en beoordelend begeleiden

Soms sluiten beoordelingscriteria niet aan bij de student en constateer je als begeleider dat de student op deze manier geen diploma krijgt. Volgens Inke Schaap kun je deze situatie voorkomen door de student expliciet mee te nemen in het leerproces. Op het Zorgonderwijsvernieuwers Congres geeft ze er een masterclass over.
De student centraal

De Generatie Z student in het beroepsonderwijs

Om optimaal aan te sluiten bij de leerbehoeften van Generatie Z in het beroepsonderwijs, moeten docenten hun onderwijsaanpak aanpassen aan de unieke kenmerken van deze generatie. Het bevorderen van zelfstandigheid, het inzetten van technologie, het bieden van flexibiliteit en het zorgen voor een focus op welzijn zijn essentiële stappen.